Електронні листки непрацездатності
Шановні колеги!
Із 04 червня 2021 року в Україні запроваджена перехідна модель формування та видачі електронних листків непрацездатності. Відповідне нормування визначено в наказі Міністерства охорони здоров’я України від 01.06.2021 № 1066 «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки», зареєстрованому в Міністерстві юстиції України від 02 червня 2021 р. за № 728/36350.
Протягом цього часу заклади охорони здоров’я та фізичні особи – підприємці, які в установленому законом порядку одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та здійснюють експертизу з тимчасової втрати працездатності (далі – заклади охорони здоров’я), можуть формувати як медичні висновки про тимчасову непрацездатність в електронній системі охорони здоров’я, так і видавати паперові листки непрацездатності. Рішення про вид документа приймає лікар відповідно до технічної можливості закладу.
Повний перехід усіх закладів охорони здоров’я в Україні на формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в електронній системі охорони здоров’я мав відбутися з 01 вересня 2021 року. До цього часу тривала підготовка закладів охорони здоров’я, забезпечення їх технічної можливості – підключення та реєстрація в електронній системі охорони здоров’я, навчання користувачів по роботі з новим функціоналом тощо.
Так, на сьогодні уже сформовано близько 200 000 електронних медичних висновків про тимчасову непрацездатність. Щодня їх кількість зростає. Проте лише 61,8% закладів охорони здоров’я в регіонах розпочали роботу з функціоналом медичних висновків про тимчасову непрацездатність в електронній системі охорони здоров’я (найменший відсоток зараз у Волинській, Закарпатській, Кіровоградській, Луганській, Львівській, Миколаївській, Полтавській, Тернопільській, Херсонській, Черкаській областях).
Разом із тим, процес переходу від паперових листків непрацездатності на електронні повинен бути максимально плавним та з мінімальними проблемами або з їх відсутністю в роботі медичних працівників та роботодавців. Оскільки електронний лікарняний є підставою для виплати коштів за період непрацездатності громадян. Питання коштів, особливо в період захворювання, є дуже чутливим для громадян.
У зв’язку із зазначеним ухвалено рішення про поступове входження в дію нової моделі та продовження часу на навчання й адаптацію до нових процесів. Таким чином, на нормативно-правовому рівні (наказ Міністерства охорони здоров’я від 28 серпня 2021 року № 1836 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства охорони здоров’я України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України (додається) визначено, що перехідний період впровадження електронних лікарняних в Україні триватиме до 01 жовтня 2021 року, по всім видам тимчасової непрацездатності, передбаченим Порядком формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я .
Ураховуючи зазначене, просимо вас вжити термінових заходів для забезпечення повного переходу усіх закладів охорони здоров’я в Україні на формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в електронній системі охорони здоров’я.
.